tirsdag 11. november 2014

November

Og vi er enda ikke ferdig med utskifting av vinduer og utvendige vegger.... Planen er foreløpig et gigantisk skippertak til helgen. Vi må bli ferdig med ene veggen her før vinteren slår til!
Er ellers i full planlegging av flytting innomhus... Siden treningsrommet står ubrukt mesteparten av tiden, har jeg kommet fram til at Milla kan få det tilbake.
Dette er ett ganske stort rom og det hun overtok etter mellomsøster er ganske lite...
Det innebærer en del jobb...åffkårs.
Da må gjesterommet ( som tidligere var garderobe/utgang) flyttes opp i det lille rommet, og vi må sette opp igjen garderoben i det nåværende gjesterommet.  Og tingene fra treningsrommet må fordeles på disse to andre plassene. Siden møllen og benken blir mest brukt,  så flyttes dette opp på det nye gjesterommet, i tillegg til en sovesofa og en liten reol. Selvfølgelig de tyngste tingene... Og så må jo alle Milla sine møbler og ting flyttes ned. + akvariet.....
Resten av treningsutstyret må på en eller annen måte opp i garderoben for lagring.
Henger du med? :-D
Mye jobb ja - men gøy!!!

Ellers går det masse i strikking her. Christine har blitt en racer på strikking! Nå har hun strikket ett svært teppe og en blånisselue til seg selv  - og holder på med noen søte små tøfler som skal toves.
Jeg har kommet halvveis på en Dorthe Skappel genser til Millaen og er nesten ferdig med en bamselue til lille babyen.
Etter dette skal Christine og jeg sette i gang samtidig med hver vår Dorthe genser :-)
Blir herlig til vinteren! På den kaldeste tiden bor jeg i min Dorthe-genser/kjole som min mor strikket til meg i fjor.

Nye Contigo - flasker ble kjøpt inn for lit siden.  Vi er kjempefornøyd med disse!!
Camilla sin lille contigo, som hun fikk i 1.klasse er blitt litt liten til henne. Og Christine var uheldig og lot det stå igjen appelsin juice i sin over halve sommerferien....need I say more..?
Og Christer trengte en på jobben.
Flinke 18 - åringen min som har tatt lappen både på bil og liten lastebil på bare etpar mnd. Og jobber som en helt!!

Vel - dagen er i gang, så det er vel bare å hive seg rundt her. Husarbeid venter før jobb...

Ingen kommentarer: