søndag 13. november 2011

Farsdag!! Og bare to uker til advent :)






I dag er det farsdag, så de to yngste vekket pappaen i dag med selvlaget frokost og hjemmelagde farsdagskort <3
Far i huset ble selvfølgelig veldig glad :)









Og jeg har fortsatt på julelabb-prosjektet mitt.
Nå er det kun pyntesømmen som mangler på 10 labber, så er de klar til å henges opp!
5 stk skal opp til foreldrene mine og de 7 resterende blir boende her :)

Som et avbrekk, så tok likegodt å hoppet i neste prosjekt.
Julehjerter!
To lilla hjerter (med applikert grått hjerte) i hversin ende av en sølvsnor, skal henge i et av stuevinduene,
og hjertene i grønt lilla skal henge i spisestuen på veggen.
Har funnet ut at spisestuen skal gå i grønt/rødt - siden det kun er furumøbler der, og på stuen - hvor det er sort/grått, skal det gå i lilla og sølv.
Så blir det advents-stuen og julestuen...hehehe..









Denne sydde jeg egentlig bare på gøy, fordi jeg ville prøve å applikere på sølv-kroklisse ;)
Og det gikk jo så fint atte. Applikerte også på noen hjerter - og vips, så ble det en liten løper til adventsstaken som skal stå på stuebordet :) som macher hjertene som skal henge i vinduet der :)
Lillafargen i ullfilten kommer ikke helt til rette her...er vel egentlig litt mer plommelilla.








Eldstejenten bestemte - og lagde middag i dag. Medisterkaker med tilbehør :) Og hva kunne passe bedre til middagskosen en en julefilm?
Vi koste oss masse og så på "Julenatt i Blåfjell" som vi kjøpte i fjor.
Veldig fin og til tider rørende film <3


Masse levende lys i stuen og fyr i peisen.
Rene førjulskosen <3









Rebekka

Ingen kommentarer: