tirsdag 18. januar 2011

Litt av hvert :)



Nå har jeg endelig fått somlet meg til å sy Pippi-kostymet til Milla,
som hun skal bruke i barnehage-karnevalet som pleier å være i februar :)
Grønn "underkjole" og gult forkle med lommer på.
Noen detaljer gjenstår, som knapper i selene, strømpene + div - så fullstendig ferdig kostyme kommer senere ;)








Bokhyllen til Milla som endelig har fått bøker i seg :)
Utrolig hvor mye mer fristende bøkene er for barn når de står med fronten ut ;)







Etter besøk hos en god venninne som serverte Lasagne fra Grethe Roede oppskrift,
ble jeg litt påvirket - det var kjempedeilig - og laget på en sunn måte !!
Jeg ønsket meg boken i 1 dag og fikk den i gave fra mamma <3
Planen er å prøve ut alle oppskriftene dag for dag.



Dag 1:
Kjøttboller, tomatsaus og potetstappe.


Ble ganske godt!
Man kan virkelig kjenne forskjellen fra boks-kjøttboller, som jeg nå synest smaker kunstig!
Milla synest ikke det var noe særlig, men vi andre likte det :)







Dagen i dag har faktisk virket litt vårlig siden snøen og isen nesten er vekke.
Så da måtte vi ut en liten tur og prøve sykkelen ;)
......tok ikke mange timene før det var frøset på et tynt islag på bakken igjen,
så syklene får vente en stund til.








Nå er det snart natta og skoledag i morgen :)
Avslutter dagen med en liten godbit ;)
Lenge siden jeg har spist oreos nå.....må bare passe på å ikke bli hektet.....igjen....





Og til slutt et lite bilde av Milla sin egenkomponerte kvelds for noen dager siden, laget helt alene <3

Rebekka

Ingen kommentarer: